Daily Quote:

"Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." Albert Einstein

6 april 2010

Vandaag tweede afspraak bij Myrte (diëtiste). Ze raadt me aan om het nog even een week vol te houden. Tweede week schijn je toch minder honger te hebben. We shall see, want tot nu toe vind ik de omschrijving in het boekje niet kloppen. Voor mij tenminste. Heb geen euforisch gevoel, heb echt wel hongermomenten en een aantal zakjes zijn echt niet lekker. Cappuccino, na een week geen koffie had ik er echt trek in. Bleh… zo vies, subiet in de gootsteen gegooid. Kaassoufflé, had ik ook goede hoop op dat het lekker pittig zou zijn. Nee dus. Ze zegt wel met klem dat ik moet proberen om twee liter te drinken. Dit kost mij nog altijd moeite. Ik drink wel, maar haal niet de 2 liter. Maar ik moet wel, want ik ben twee dagen niet naar het toilet geweest. Ik mag van Myrte, als het niet beter gaat met toiletbezoek, een middeltje halen bij de apotheek. Het is niet echt een laxerend middel, maar het geeft je darmen een prikkeling.

Het is nu een paar uur later en heb net Rösti gegeten. Hè, hè eindelijk iets echt lekker gegeten. Dit ga ik vaker bestellen. Lekker combineren met een groetenschotel, knoflook, basilicum, koriander, mijn groentenpoeder, mijn biologische tomatenpuree… Yes. Eindelijk. Enne…. Vanmiddag ook naar het toilet. Dat lucht ook op.

Mijn favorieten op een rijtje: rösti, aardappelpuree, tomatensoep, omeletgerechten, havermout, kokosdrank, pannenkoek sinaasappel
Niet lekker: kaassoufflé, dessert crème brulee, ontbijtdrank cappuccino, ontbijtdrank chocolade (niet vies, een beetje melig)